menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    4 Temmuz 2015 Cumartesi

    YETİŞKİNLER İÇİN ÇOCUK PARKI KURALLARI 2

    Çocuk Parkları
    Dün sigarasız parklar için paylaştığım fotoğrafa çok yorum geldi. Çok kişinin ortak derdi bu.

    İkinci ızdırap ise hemen kendini belli etti. Bu maddeyi sonlara koymaya çalışıyordum ama bu kuralları sizler ile birlikte oluşturduğumuza göre, hemen öne çekiyorum :)
    Kural 2:

    Parka abur cubur getirme!

    Oğluma jelibon vermeye çalışan anneyi geri çevirdiğimde yanıtlar şuna benzer :

    "ah, ver de, bunun da tadını bilsin, azcık sevinsin. Ben hep verdim, hiç de birşey olmadı maşallah sağlıklı büyüyor"



    Oysa: "Bebeklik, çocukluk döneminde yenilenler, yetişkinlik dönemi sağlığını etkiliyor" denip duruyor. Bunu duymayan kalmış sanki.

    Bir de;

    "ah canım, nereye kadar engelleyeceksin" diyenler var. 
    Bu nasıl bir "battı balık yan gider"ciliktir?

    Sizler nasıl karşılıyorsunuz?

    Bazı konularda abartıyor olabilirim. Fakat bu konunun tartışılacak bir yanı kalmamış artık.
    Bunların neden kötü olduklarını google amcaya sorduğumuzda tonlarca bilgi bulabiliriz.
    Sonuç çok net:
    Çocuklarımıza verdiğimiz kötü gıdalar onların sağlıksız yaşlılar olmasına sebep oluyor.


    Lütfen

    Çocuk parklarına

    Cips, meyve suyu, kola, bisküvi, kraker, çikolata, top şeker, jelibon, minibon .vb öldürücü aburcubur getirmeyi, bütün çocuklara dağıtmayı bırakalım.


    Çocuk parklarına götürebileceğimiz, doğanın bize sunduğu enfes lezzetler var çok şükür :
    Elma, muz, salatalık, kayısı, kiraz..her türlü yaş meyve, kuru meyve, kuru yemiş...

    Bunlar dururken, 1TL lik, içerisinde ne olduğu bilinmeyen kremalı çikolatalı kek diye satılan ürünü, salıncakta sallanan 9 aylık çocuğun ağzına tıkıştırarak, o keki bitirmesi onun için iyi bir şeymiş gibi düşünmek... Bu görüntüyü kabul edemiyorum. Yazık değil mi?

    Kendi çocuğuna yedirenlere bir şey diyemiyorum tabi. Fakat benim çocuğuma yedirmeye kalkanlara çok net yanıtlar veriyorum.
    En sıklıkla gittiğimiz bizim sitenin parkı. Orada benim bu kesin tavırlarımı çok yadırgadılar ilk başlarda. Tuhaf biriymişim gibi yaklaştılar. Sonra, beni tanıdıkça farklı bakmaya başladılar. Bu aralar, anneler doğanın lezzetleriyle geliyorlar parka :)  Tek bir kişi var kremalı bisküvinin azizliğine inanmaya devam eden, o da benden gizli yediriyor kızına...

    Sizler ne düşünüyorsunuz? hiç tepki gösterdiğiniz ya da tepki aldığınız oldu mu? Sizce, biraz yeseler birşey olmaz mı?   

    Sizin yetişkinlere parklar için söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?
    Yarın ki yazımın konusu şimdiden belli gibi :)



    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder