menü

  • Ana Sayfa
  • Batuşka'nın Hikayesi
  • Müzikli Oyun Grubu
  • Oyun
  • Ruh&Zihin
  • Doğa
  • Ben&Ailem
  • Annelikte Keşkelerim
  • Sağlık
  • Sizin Notunuz
  • Şarkı Köşesi

    2 Haziran 2015 Salı

    BERKO ÇOCUK TİYATROSU iyi de, Berfu'nun Rüyası isimli oyun olmamış

    Berko Çocuk Tiyatrosu

    Berko İlaç, Berko Çocuk Tiyatrosu'nu kurdu ve Berfu'nun Rüyası adlı oyunun Taksim sahnede basına özel gösterimine katıldım. O güne dair notu nasıl yazacağım konusunda çok düşündüm ve önce biraz araştırdım.
    Öncelikle belirtmeliyim ki, Berko İlaç'ın başlattığı bu proje tabiki harika bir hedefi ortaya koyuyor : Çocukları tiyatro ile buluşturmak. Berko İlaç Kurumsal Direktörü Eylem Beran da, firma olarak sosyal sorumluluk projelerine geçmişten beri önem verdiklerini, önceliklerinin ise topluma ve sanata katkı sağlayan projeler olduğunu anlattı. Bu girişim için oldukça heyecanlılar. Oyun, Türkiye’de bütün iller kapsamında, okullarda, belediyelerde, kültür merkezleri ve çeşitli sahnelerde 2015-2016 sezonu içerisinde ücretsiz sahnelenecek. 

    Ancak...


    Bu harika hedefin hakkıyla gerçekleşmesi için oyunun daha başarılı olmasını arzu ederdim. 

    Ben bir pedegog değilim, tiyatro eleştirmeni hiç değilim. Sadece bir anne olarak, bir seyirci olarak burada eleştirilerimi sunabilirim ve belki de biraz çocukların hisleriyle yakından ilgilenen biri olarak...

    Yazan, oyuncular, yönetmen, oyunda emeği geçen herkes eminim ki, işlerinin çok iyi olması için çabalıyorlar. Fakat 40 dk lık oyunda hep aynı şeyi düşündüm: Bir çocuk oyunu neden böyle?

    Oyundan sonra, ben kesin çok abartıyorum dedim kendime, fakat sorgulamaktan kendimi alamadım ve oyun çıkışı bir kaç aile ile, sonrasında çok çocuk oyunu izlemiş annelerle, tiyatro oyuncuları ile az biraz konuştum. 

    Bazı noktalarda haklıydım, bazılarında haksız...

    Bunların ışığında notlarım şöyle:

    1- Mesaj Kaygısı

    Çocuğumuza seçeceğimiz kitabın nasıl olması gerektiği konusunda hep şuna rastlıyorum. "Mesaj kaygısı olmamalı..direkt mesaj olduğunda o artık bir edebiyat eseri olmuyor!"

    İşte, bir tiyatro oyunu da böyle olmalı diye düşünüyorum. Sanata odaklanmalı. 
    Berfu'nun Rüyası isimli oyun balık yağına fazla odaklanmış.

    2- Oyunun akışı

    Çocuğu tutan, dikkatini sahneden kesmeyen bir hikaye yok. (İzlerken bunu hiç düşünmemiştim. başka annelerin yorumu)

    3- Sahne, dekor, ışık

    Ülkemiz için, bu konuda estetik ve teknolojiyi bir arada kullanacağımız günlerin yakın olmasını diliyorum. Bu oyun için de bu konuda ekstra bir harikalık yok. Alıştığımız tarz ama yine de izletiyor. Sonuçta o seviyeye kadar tiyatro işini bırakacak değiliz. Bu haliyle de güzel.

    4- Sevgi dili

    "Çocuklar sevgiden geliyor ve bu dünyada yaşamaya devam ettikçe algıları bozuluyor" diyor filozoflar. O halde, nasıl ki ailemizde sevgi dili hakim olmasına özen gösteriyorsak, sanatta da böyle olmalı değil mi? Bu oyunda da iyilik için savaşılıyor, iyiler kazanıyor.
    Diğer yandan, bazı çocuklar bu oyundan sonra gece biraz korkabilirler.

    5- Tiyatro oyuncuları görüşü : 

    Tiyatroyu daha çok çocuk ile buluşturmak için, tiyatro, okullara gidiyor. Halbuki, çocuğun tiyatroya bakışının net oturması, oyunun gerçek bir sahnede sergilenmesinin önemi açısından bu çok da iyi bir şey değil. Okulların öğrencileri tiyatroya götürmesi daha güzel.

    Bazı çocuklar ilk tiyatro deneyimlerinde çok sıkılganlık veya korku yaşıyorlar, bir daha bu etkinliğe hiç katılmak istemiyorlarmış.

    Berko İlaç'ın girişimi çok önemli. Keşke daha çok firma, çocukları sanat ile buluşturma adına adımlar atsa.

    Bu özel projeler çocuklar için daha ayrıntılı düşünülse...






    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder